Blogger Layouts

31 October 2011

♥ KAWAN ♥

" apa boleh buat kalau dah ada orang tak suka berkawan dengan kita "
Kawan ?
Apa makna kawan sebenarnya erk ? Mesti macam - macam maksud yang korang akan berikan . Betul tak ? Tapi bagi aku , kawan adalah mereka yang sanggup berkongsi susah dan senang dengan kita . Bukan hanya time kita senang saja mereka kawan dengan kita . Habis tuh bila kita susah nanti mereka tinggalkan kita macam tuh saja . Biarkan kita terkontang kanting . Itu bukan kawan namanya . Lawan namanya tuh .

Mesti korang tertanya - tanyakan kenapa tiba - tiba aku nak tulis pasal kawan nie . Apa yang aku alami sekarang nie memang mengecewakan aku .  " ku sangka mendung sampai ke petang  rupanya hujan di tengah hari " , itu lah peribahasan yang boleh aku kaitkan dengan situasi aku sekarang nie . Aku tak sangka mereka sanggup pandang serong ke atas aku disebabkan aku nie tak sepandai mereka . Sedih betul aku rasa . 


Btw , aku tak kisah dah sekarang nie . Korang nak kawan dengan aku ke nak benci aku ke . Itu hak korang . Aku akan buat biasa sajaa . Bak kata kawan lelaki aku " kawan main - main jeh " haha . Kalau korang kawan  tapi tak ikhlas just kutuk belakang . Baik tak payah kawan macam tuhkan . Aku pun tak nak berkawan dengan orang yang " talam dua muka " nie .


KAWAN YANG BAIK ADALAH MEREKA YANG BERADA DI SISI KITA SEMASA KITA SENANG ATAUPUN SUSAH 

THANK YOU FOR READ MY STORY

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...